2010-08-28

Sorular Korkaktır, Hepsine Bir Cevap Var...

Bazen insanlar cevaplayamadığım sorular soruyorlar benim hakkımda. Gülüp geçiştirmeye çalışıyorum, her biri gülüşlerimle yakalıyor beni. Gülmekten vazgeçip başka yerlere bakıyorum, bakışlarımı tutuyorlar. Aslında sorular basit, sıradan, yüklemi sonda olanlardan. Ama sondaki soru işaretleri korkutuyor beni. Bazen öyle karmaşık geliyorlar ki...

Saçma olacak, bazen sorulara gerçek cevapları vermek zor oluyor. Ama her şeye rağmen zoru seçmek cazip geliyor. O sorular için cazip cevaplar arıyorum, kısa. Bulduğumda söylüyorum bulamadığımda açma gereği duyuyorum. Kimi zaman kendi hislerini belirtmekte zor. Cevabı ona göre verebilmek...

Kızların meşhur sorusudur; ''güzel görünüyor muyum?'' Gariptir bunu hep güzel olanlar söyler. Gerçi inanmazsınız ama ''çirkin kadın yoktur, bakımsız kadın vardır'' sözüne yürekten katılan insanlardanım. Her neyse, bu soruya gerçek cevabı vermek kolaydır; ''Evet'' ama bunu her zaman iltifat olarak algılarlar. Oysa gerçekten güzeldirler. Bu yüzden her seferinde bu tip sorulara açıklık getirmek şarttır.

Oysa biz erkekler hiçbir zaman kolay soruları zorlaştırmayız ya da zor soruları kolaylaştırmayı bilmeyiz. Tek isteiğimiz cevaptır, ki bu cevap genelde kızlardan gelmez. Çünkü kendileri gibi düşünürler erkekleri, ''acaba gerçekten mi soruyor bu soruyu yoksa beni mi deniyor'' düşünceleri gezer kafalarında. Halbuki hiçbir erkek bunu yapmayı bilmez.
Yanlış anlaşılmasın kadın-erkek ilişkileri değil konum. Sadece bazı sorular ve bazı cevaplar hakkında... Tabi insanlar üstüne alınmasın. Her insan aynı şeyi yapar demiyorum. Ama dünya böyle dönmekte...

Eğer aklınızda sorular varsa sorun insanlara. Sözlerle olmasa bile hareketlerinden anlarsınız cevabını. Cevap vermekten kormayın, doğru cevaplar her zaman güzel olandır.
Ben bir öğütçü değilim. Kimine göre öğüt verecek yaşta bile değilim ama bir de bunu deneyin derim. Hayata 17 yaşından bakmaya çalışın ya da benim gibi... Hayat sorularla güzeldir, cevapları bulduğunda mutluluğu yakaladığın için...

6 yorum:

  1. Aklımıza gelen her soruyu soramadığımıza göre; biraz giz vardır hayatın her köşesinde.

    YanıtlaSil
  2. Tabiki var. Ama aklımıza gelen soruları sormadıktan sonra onları düşünmenin bir anlmı yok. Senin iç olmadı mı; bir soru olduğunda içinin içini yiyişi??

    YanıtlaSil
  3. Sen aklına her gelen soruyu sordun mu peki?

    YanıtlaSil
  4. Sormuşumdur, soramadığım olduysa onu hiç düşünmedim bile. Hem bir sorunun cevabı illaki bulur seni...
    Evet bazen sormadığım olmuştur ama dediğim gibi o zaman da içim içimi yemiştir...

    YanıtlaSil
  5. "Hem bir sorunun cevabı illaki bulur seni..." katılıyorum. Umarım bir gün cevaplarından korkmayacağım, doğru insanlara soracağım sorularım olur. Seninle kısa sohbetimiz gayet güzeldi, kendine iyi bak Çağrı Can TORUN.

    YanıtlaSil
  6. Peki sen kimsin sorularla derdi olan Adsız arkadaşım??

    YanıtlaSil